emapps-eesti

reede, november 24, 2006

Kokkuvõte Danieli külaskäigust 21.11.2006


Daniel Weiss külastas Eestit 21. novembril ja me saime kokku tiigrihüppes. Kohal olid veel Nele, Marge, Marko, Rivo, Terje ja Aimur. Daniel tahtis teada, kas meil on mingeid probleeme, millele ta võib vastuse anda. Rivo oli ette valmistanud terve pika nimekirja küsimusi, mida teised täiendasid. Osadele küsimustele sai vastuse kohe, osad märgiti üles ja lähevad edasi Albertole.

Siinkohal ei ole mõtet hakata üles lugema arvukaid tehnilisi platvormi puudutavaid küsimusi, aga oli ka selliseid, mis puudutavad projekti laiemalt. Üks neist puudutas kaardi kasutamist. Probleem on selles, et olemasolevad kaardid ei ole kahjuks päris õiged. Tegelikult pole üldse nii detailseid ja täpseid kaarte vaja. Leppisime kokku, et üritame panna hoopis lihtsamad kaardid, Rocca al Mare kohta nt sellesama puzzle kaardi. Ja Haapsalu kohta Terje ja Rivo vaatavad ka mida leiavad. Danieli sõnul saab ka need kaardid siduda koordinaatidega ning eesmärk saab täidetud.

Järgnes Danieli tavapäraselt emotsionaalne esinemine, millest said osa ka kõik ülejäänud tiigrihüppe töötajad, sest uksed olid vahepealt lahti ning see kõik jättis neile kustumatu mulje. Katsun tema jutu lühidalt kokku võtta, ehkki see pole väga kerge.

1. Seni meie poolt tehtud töö on täitsa ok ja me oleme teatud mõttes projekti liidrid. Koos slovakkide ja poolakatega. Aga see kõik ei tähenda, et asju ei saaks veel paremaks ja huvitavamaks teha. Saab küll.

2. Alustama peaks sellest, et kõik saaks üheselt aru mängusüsteemi toimimisest ja kujutaks ette, millistest komponentidest see tegelikult koosneb. Praeguse mängu (ma mõtlen konkreetselt Tallinna mängu) põhiline vajakajäämine on see, et "story" võiks olla veel atraktiivsem ning õpilaste poolt lahendatavad ülesanded peaks olema selle "story"-ga hoopis tihedamalt seotud.

Graafiliselt võiks seda kõike väljendada umbes nii:




3. Mängu üles ehitamisel tuleb silmas pidada rollijaotust. Mängus on kolme liiki rolle:
- "nukujuht" ehk õpetaja
- mängu administraator
- mängija

Nukujuhi roll on panna tegelased ehk mängijad (õpilased) tegema seda, mida nukujuht tahab. Selleks söödab ta neile vajalikul hetkel ja vajalikus koguses ette erinevat informatsiooni. Mine sinna, lahenda see ülesanne, otsi see üles jms.

Mängu administraatori roll on jälgida mängu kulgu. Vaadata, kus punktis keegi on, lubada võistkondi järgmisele tasemele jms.

Mängija roll on lahendada kõikvõimalikud ettetulevad olukorrad nii, et ta saaks liikuda ühelt tasemelt teisele ning lõpuks finishisse jõuda.