emapps-eesti

esmaspäev, jaanuar 29, 2007

Kokkusaamine tiigrihüppes

29. jaanuaril 2007. toimus eMapps keskkonna koolitus tiigrihüppes. Rivo rääkis sellest, kuidas saab kasutada mängukeskkonda. See on iseenesest päris suurte võimalustega, aga administreerimise pool on kaunis keeruline ning võib ka öelda, et mitte just väga loogiline. Kõrvuti on nö kaks rezhiimi (muutmine ja vaatamine), mis kipuvad alatihti segi minema. Osad funktsioonid tunduvad praktikas mängu seisukohast mõttetud, nt kaardile teekonna joonistamise võimalus. Lootus, et õpetajad saaks mängukeskkonna administereerimisega lihtsa vaevaga hakkama, ilmselt ei realiseeru. Igal juhul on siin vaja "poiste" toetavat kätt. Samas ettekujutus võimalustest on kindlasti vajalik ka õpetajatele, muidu pole võimalik konkreetseid ülesandeid planeerida. Selles osas peab igaüks ise kodus nüüd keskkonnaga lähemalt tutvuma.

Pisut arutasime ka teemal "alternatiivne reaalsus". Ühine arvamus on, et päris elus on alternatiivset reaalsust kaunis keeruline (et mitte öelda võimatu) tagada. Kui õpilased on reaalselt Haapsalu linna tänavatel või vabaõhumuuseumis, siis pole "täheväravad" vms muundumised võimalikud. Teine jutt on arvutimäng, kus tõepoolest võib mängija siseneda alternatiivsesse reaalsusesse, olla seal mängult näiteks Napoleon, hiina talupoeg või pingviin. Loobuda õuemängust ja 100% arvutivariandile üle minna (nagu nt teevad sloveenid) mingil juhul ei tahaks, õuemäng on õpilastele just kõige atratiivsem osa ja vaheldus tavapärasele õppimisele.

Jaanuarikuu ülesanded, mis Danieliga said kokku lepitud, on tehtud. Aimur saatis info ära ja Daniel jäi sellega rahule. Veebruari keskpaigaks on vaja mänguststeaariumid tükkideks teha ja see info ka ära saata. Sisuliselt on töö juba tehtud nii Tallinnas kui Haapsalus, aga igaks juhuks tuleks veel üle vaadata. Äkki tuleb uusi mõtteid või on vaja midagi täiendada.

Rivo lubas saata ka Aimurile ka Haapsalu mängu viimase versiooni. Kui ta hambavalust üle saab. Eljele soovisid kõik kiiret paranemist mandlioperatsioonist.